Tahle stavba, totiž hlavní polní cesty z Nezdřeva do Hradiště, je vedle čističky odpadních vod a čekárny nejviditelnější změnou v novodobé historii obce. Všechna ostatní vylepšení, k nimž postupně docházelo, byla opravami či údržbou. IWC Replica Watches
Těch celkem 1612 metrů nových cest, i když kopírujících ty historické, je proměna zcela zásadní. O čtyř až pětimetrové šíři komunikace místní v hrdé nadsázce mluví jako o dálnici.
Plán určoval ukončení prací 20. října. Zhotovitel stavby, kterým se ve výběrovém řízení staly Silnice Horšovský Týn (s vysoutěženou cenou sedm a půl miliónu korun), se svými subdodavateli dokázal zakázku prakticky dokončit už na konci srpna. A mohlo se tak stát ještě dřív, nebýt záměny panelů určených na hráze rybníků. Napravení této chyby budování jistě trochu zdrželo.
Stavaři zkrátili původně určený termín ku prospěchu svému i všech uživatelů. Kdyby nebyla podání k soudům, která napadala dílčí části komplexní pozemkové úpravy, mohla však výstavba začít o řadu let dřív.
Na kvalitu cest je šestiletá záruka, lze však odhadnout, že vydrží mnohem déle. Podloží bylo zpevněno dvaceticentimetrovou vrstvou lomového kamene (celkem 4 340 tun), na ni přišla vrstva štěrkodrti, vrstva štěrku a asfaltový nástřik. Součástí stavby byly i opravy hrází tří okolních rybníků, sjezdy na pole a výhybny pro míjející se vozidla.
Ve vzpomínkách končí ty louže plné bláta u Oudola a Dolní Štěrbiny, které se s rizikem uvíznutí projížděly a velmi obtížně procházely. Buďme rádi, že pokrok i přes některé překážky postoupil aspoň o ty necelé dva kilometry.
Jiří Čepelák